03 jan 2016

5 gode tips til at markedsføre din virksomhed på Instagram

I denne uge har e-madsen.dk fået et gæsteindlæg på bloggen fra Martin, der driver en webshop med Morgenkåber. Marting giver dig 5 gode tips til at markedsføre din virksomhed på Instagram herunder…

Vil du markedsføre din virksomhed på de sociale medier, så kan du ikke komme udenom mediet Instagram. Instagram et effektivt social medie til at markedsføre dit brand og produkter på. I artiklen får du 5 gode tips til at markedsføre din virksomhed på Instagram.

  1. Udfyld din profil med relevante data!
    Først og fremmest bør du bruge lidt tid på at udfylde alle de nødvendige detaljer på din profil. Det omfatter bl.a. profilbillede, information / beskrivelse, hjemmeside m.v. Det skal være nemt for interesserede at klikke videre til din hjemmeside med blot ét klik.
  2. Gør din Instagram interessant med flotte billeder i høj kvalitet!
    Hvis du vil fange potentielle kunders opmærksomhed, så er det vigtigt, at din Instagram profil er interessant. Den mest effektive måde at fange opmærksomhed på er ved hyppigt at oploade flotte billeder i høj kvalitet. Du kan med fordel oploade billeder, hvor jeres brand / produkter bliver brugt i en hverdagssammenhæng. Udfordringen ligger heri at oploade billeder, som er så interessante, at det giver potentielle kunder lyst til at like, følge og måske endda købe jeres produkt.
  3. Anvend relevante hashtags!
    Vil du have succes med Instagram markedsføring, så er der ingen grund til at spamme dine billeder med irrelevante hashtags. Du bør derimod bruge de hashtags, som du ved, at dine potentielle kunder anvender. Det kræver derfor grundig research at vide, hvilke hashtags der er de mest relevante. Du bør selvfølgelig hashtagge dit eget brand, men også anvende andre relaterede hashtags. Det er en realitet at brugen af hashtags kan give øget trafik.
  4. Skab brugerinvolvering!
    Brugerinvolvering er afgørende for, om du får succes med markedsføring via Instagram. Det gælder for dig om at motivere dine følgere, så de får lyst til at like og kommentere dine opslag. Du kan f.eks. stille simple spørgsmål til dine opslag for at skabe brugerinvolvering. Du bør desuden være god til at svare på de eventuelle spørgsmål, som skulle komme fra dine følgere. Hvis du endda kan motivere dine følgere til at tagge deres venner, vil du kunne komme ud til mange potentielle kunder.
  5. Samarbejd med kendte Instragrammere!
    Hvis du vil booste din Instagram profil, kan du med fordel samarbejde med en eller flere personer med mange følgere på Instagram. Allier dig med en person, som beskæftiger sig med de samme emner som din virksomhed. Ejer du en fitness-webshop, så vil du med fordel kunne samarbejde med en fitness-blogger. Det vil kunne give dig øget eksponering, flere følgere og øget salg. Et samarbejde kunne f.eks. bestå af, at du sponsorerer produkter til en konkurrence.

Indlægget er leveret af Martin Stendahl Dyrhøj i samarbejde med http://morgenkaaben.dk og http://designtop.dk

About Thomas Madsen

Jeg er Viborggenser og født i 1979. Jeg har siden 1997 arbejdet på Internettet med IT opgaver og hjemmesider i flere forskellige jobs, blandt andet indenfor digitale tryksager, digital print, e-handel, social media markedsføring, content management og it-support. Min uddannelse er MultiMedieDesigner færdiggjort i 2002.

Leave a Comment